Ja, jeg vil være med på kurs!

Stresshjelpen

~ for deg som vil ha større arbeidsglede og mindre stress

Et 6 ukers online-kurs med live workshops som lærer deg steg for steg hvordan du takler jobbrelatert stress og får mer hverdagsglede.

 

 

Påmelding stenger torsdag 1. september!

Kurset starter mandag 5. september.

00

Dager

00

Timer

00

Minutter

00

Sekunder

Er du lei av å være...

🙋🏼‍♀️overveldet av arbeidsmengden på jobb, og det eneste du driver med er brannslukking?

🙋🏻‍♀️ute av stand til å koble av, for da tenker du bare på alt du skulle ha gjort?

🙋🏼‍♀️utilstrekkelig både hjemme og på jobb, med kronisk dårlig samvittighet? 

🙋🏻‍♀️nedprioritert i ditt eget liv, uten tid og energi til å komme inn i gode vaner?

🙋🏼‍♀️bekymret og gledesløs, og selv de hyggelige tingene i livet ditt blir et ork?

🙋🏻‍♀️sliten av tankekjør og selvkritikk, og du vet ikke lenger hva du egentlig er flink til?

Du er ikke alene om å oppleve stress

Dette sier tidligere deltakere på Stresshjelpen om kurset:

"Kurset har levert langt over all forventning. Balansen mellom teori, refleksjonsoppgaver og personlighetstester i kombo med meditasjonsøvelser har ikke bare gjort at jeg sitter igjen med et helt annet forhold til stress - jeg har også utviklet og lært enormt mye om meg selv på veien. Verktøyene jeg tar med meg er konkrete og effektive. En investering i deg selv som jeg anbefaler på det sterkeste."
~ June
"Stresshjelpen er et utmerket verktøy som lærer deg å bedre takle dagligdagse situasjoner som oppstår på jobben og ellers i livet."
~ Erik
"Stresshjelpen er et kurs jeg mener alle burde gått på. Her fikk jeg konkrete tips og verktøy til å håndtere stress i hverdagen. Men også tips til større livsglede og positivitet. Og alt er basert på forskning eller anerkjente metoder. Dette var en investering for framtida."
~ Ellen
"Stresshjelpen hjalp meg få økt bevissthet rundt hva som er viktig for at jeg skal trives og unngå stress i min hverdag. Anbefaler det til alle!"
~ Sigrun
Ja takk, jeg blir med på kurset!

Du kan få en hverdag hvor det er plass til deg

Hvis du føler deg strukket i alle retninger, uten overskudd til å gjøre noe gøy og ta vare på helsen din - vit at du ikke er alene. Det er ikke noe galt med deg. Vi lever i verdens rikeste land, med et vell av valgmuligheter. Dessuten er jobbhverdagen vår full av fancy teknologi som holder oss oppdatert på alle mulige fronter. Sjansen til å lære noe nytt har vi hele tiden, og det er ingen grenser for hva vi kan optimalisere og effektivisere. Det høres jo ut som en ekstremt privilegert situasjon! Det er bare det at… 

 

Du vil gjerne benytte deg av alle mulighetene du har. Men døgnet har bare 24 timer, og hvis ikke du velger ut det som er viktig for deg, lever du livet ditt på andres premisser. 

Du vil gjerne være flink og effektiv på jobb. Men hvis ikke du har klart for deg hva som forventes, blir det vanskelig å prioritere oppgavene som faktisk gir resultater. 

Du vil gjerne kunne lære deg alt. Men hvis ikke du får bruke de største styrkene dine, og må jobbe på en måte som ikke faller deg naturlig, vil du garantert slite deg ut. 

Du vil gjerne være robust og avbalansert. Men hvis omgivelsene stadig gir deg en opplevelse av at du ikke er nok, blir det mye selvkritikk og tankekjør.

Skolegangen du har fått var ikke tilpasset livene vi lever i dag. Vår hverdag krever kritiske ferdigheter i selvledelse og egenomsorg som du selv må ta ansvar for å lære.

Kanskje er du som meg - glad i å jobbe, bruke evnene dine. Jobbengasjementet mitt har alltid vært en av mine største styrker. Men det kan bli for mye av det gode. Etter flere havarerte kjærlighetsforhold og 15 år med rovdrift på meg selv, var jeg farlig nær å møte veggen - igjen! Noe måtte bli annerledes. Så jeg leste alt jeg kom over av bøker om stressmestring, og hva som skulle til for å kunne trives i livet mitt. Underveis innså jeg at jeg var på feil plass i arbeidslivet. Jeg forlot en ettertraktet lederjobb i bokbransjen, og satte meg på skolebenken igjen. Jeg studerte coaching, psykologi, mindfulness og karriereveiledning. Alt jeg har lært har hjulpet meg til: 

Å få en arbeidshverdag hvor jeg bruker talentene mine, og føler at jeg gjør en forskjell.

Å få plass til mer kjærlighet, med kvalitetstid med samboer, bonusbarn og hundevalp.

Å få en retning i arbeidslivet og i livet for øvrig, med trygghet på meg selv og mine prioriteringer.

Å få tilbake nattesøvnen, sinnsroen og treningslysten.

Hvis du nå tror at jeg er en Wonder Woman som alltid er helt zen, kun får strålende resultater og har spikret de gode vanene for resten av livet... Ha ha ha! Så må du tro om igjen. Sånn er ikke jeg, for sånn er ikke livet. Det finnes ikke noe stressfritt liv. Det er med stressmestring som med alle andre livsstilsendringer. Det kreves kontinuerlig fokus og repetisjon. Den største forskjellen for meg er at jeg ikke er redd for stress lenger. Jeg klarer til og med å bruke det til min fordel. Og jeg vet når og hvordan jeg må justere for å ha en bærekraftig hverdag. Da får ikke stresset utvikle seg og bli negativt.

Dette kan også være deg...

🙋🏻‍♀️Du prioriterer de riktige arbeidsoppgavene, og lever godt med det du ikke får gjort.

🙋🏼‍♀️Du vet hva du trenger for å trives, og lever livet på dine egne premisser. 

🙋🏻‍♀️Du er trygg på at du gjør det bra på jobb, og på fritiden har du kvalitetstid med de du er glad i.

🙋🏼‍♀️Du har enkle strategier som sikrer trivsel og helse, og det føles ikke lenger som et ork å ta vare på deg selv.

🙋🏻‍♀️Du vet hva som skal til for å fungere på ditt beste, og du ser feil du gjør som en anledning til å lære.

🙋🏼‍♀️Du er raus med deg selv, og tar ikke lenger ting så personlig eller alvorlig. 

Dette lærer du på Stresshjelpen

På Stresshjelpen lærer du alt du trenger å kunne for å takle stress du opplever i dag, og hvordan du kan ivareta trivselen og helsen din på lang sikt. Kurset kombinerer teori, øvelser og verktøy fra arbeidspsykologi, positiv psykologi, mindfulness-praksis og coaching.

Uke 1: Kjenn dine tegn på stress

I denne modulen vil du lære om:  

  • Hvorfor noe stress er positivt, og hvordan du bruker det til å trives bedre.
  • Hvorfor negativt stress er mer enn tidsnød, og har flere løsninger enn bare effektivisering.
  • Hvordan du tolker dine tegn på stress, så du kan bremse eller stoppe i tide.
  • Hva mindfulness er, og øvelser du kan gjøre for å redusere stress allerede nå.

Uke 2: Finn dine energityver

I denne modulen vil du lære om:

  • De fem grunnsteinene i stressmestring alle glemmer, men som er lettest å få på plass.
  • En enkel meditasjon som trener konsentrasjonsevnen din.
  • De fem elementene i trivselen din, og hvordan du kan styrke hver av dem.
  • Hva som skaper stress for deg på jobb, og hva du trenger for å løse problemet.

Uke 3: Skjøt krav med ressurser

I denne modulen vil du lære om:

  • Dine største styrker, og hvordan du bruker dem for å ha det bra og gjøre det bra.
  • Hvordan du finner alle ressurser du faktisk har, som du kan skjøte med kravene du møter.
  • Hva du gjør når jobben din ikke harmonerer med verdiene dine.
  • En meditasjon for å håndtere krevende tanker og følelser.

Uke 4: Bruk energien din riktig

I denne modulen lærer du om: 

  • Dine personlige verdier, og hvordan du bruker dem som kompass for optimal prioritering i livet ditt.
  • Dine arbeidslivsverdier, og hvordan du bruker dem som kompass for å utvikle deg riktig i karrieren din.
  • Hvordan du prioriterer oppgaver i jobben, og oppnår mer med mindre innsats.
  • Hvordan du får større frihet og færre bekymringer ved å være proaktiv.  

Uke 5: Din indre kritiker og perfeksjonisme

I denne modulen lærer du om:

  • Hvordan du overvinner frykten for å gjøre feil ved å anlegge et lærende tankesett.
  • Hvorfor perfeksjonisme er det godes fiende, og hvordan du kan bli en optimalist i stedet.
  • Hvordan du møter din indre kritiker på en konstruktiv måte, og utvikler større empati med deg selv.
  • Hvordan du bruker mindfulness til å vise selvmedfølelse.

Uke 6: Deg på ditt beste

I denne modulen lærer du om: 

  • Dine største suksesser, og hvordan de forteller deg hva du trenger for å ha det bra og gjøre det bra.
  • Hvordan du kan oppleve større mening og mestring i jobben, og i livet.
  • Hvilke gode vaner du må ha for å sikre helsen og trivselen din framover - og hvordan du lykkes i å gjøre dem til en vane.
  • En strategi for å håndtere tilbakefall til stress.

Slik er kurset satt opp

Online kursplattform

Her finner du undervisningsvideoer med nedlastbare arbeidsoppgaver, og kommentarfelt for spørsmål og svar. Kurset er i video- og tekstformat. 

Ukentlige live workshops

Hver uke holder jeg en times undervisning på kveldstid hvor det blir mulighet for å stille spørsmål og skreddersy læringen. Møtene foregår på Zoom. 

Undervisningsmateriell

Hver uke får du 3 undervisningsvideoer du kan se når du vil, med steg-for-steg arbeidsark til nedlasning. Du får i tillegg 5 innleste meditasjoner du kan laste ned.  

Pris og betaling

De 18 undervisningsvideoene fordelt på 6 uker tilsvarer ca 9 timer coaching til sammen. Videre vil det være én time felles live kontortid med spørsmål og svar hver uke, hvor læringsutbyttet minst tilsvarer 3 timer coaching til sammen. I tillegg kommer 18 arbeidsark og 5 innleste meditasjoner. Faktisk verdi for hele kurset er ca kr 15.000,-. 

Du betaler: 

Kr 4.990,- 

Kursavgiften betales i sin helhet med kort ved påmelding.

Egne priser gjelder når arbeidsgiver betaler. Ta kontakt for tilbud.

Ja takk, jeg melder meg på kurset!

Men du fortjener mer...

Ikke alle problemstillinger innen stress og mistrivsel er relevante for alle. Derfor har jeg laget noen bonusmoduler du får med på kjøpet, hvor jeg går i dybden på noen spesifikke problemstillinger jeg ser dukke opp med jevne mellomrom. Pluss - du får en veldig nyttig verktøykasse som kan øke produktiviteten din!

Ta innersvingen på tidsklemma

Lær hvordan du kan sjonglere jobb og familieliv på en mer balansert måte med dette minikurset. Finn ekstra timer i døgnet til både egentid og kvalitetstid med familien din.

Verktøykassen for optimal produktivitet

Her finner du praktiske verktøy og øvelser som supplerer det du har lært på Stresshjelpen. Alt fra prioriteringsverktøy, til tidsstyring, til å anlegge riktig mindset for effektivitet. 

Bli en mester på kommunikasjon

Å gi og ta imot kritikk er en kunst. Det samme er evnen til å ta vanskelige samtaler, for eksempel i en konflikt. Med denne videoserien lærer du hvordan!

Ja takk, jeg melder meg på kurset!

Hvem er Stresshjelpen for?

  • Deg som vil mye i jobben og karrieren din, men som opplever stress og mistrivsel der du er nå. 
  • Deg som har opplevd stress og utbrenthet før, og som ønsker å unngå et tilbakefall.
  • Deg som vil bli tryggere på deg selv og styrkene du har, og som vil takle feil og kritikk bedre.
  • Deg som er leder, og som vil lære stressmestring både på egne vegne, men også kunne sikre en bærekraftig arbeidshverdag for medarbeiderne dine.
  • Stresshjelpen er ikke for deg som har begrenset kapasitet til å jobbe foran skjerm. 

Ofte stilte spørsmål

Tro meg - det passer aldri å skulle lære seg stressmestring! Men alle jeg coacher for stress angrer for at de ikke tok grep tidligere!

Det finnes nok av mekanismer i stress som forsterker stresset. For eksempel kan stress føre til problemer med søvn og konsentrasjon, som igjen får negativ effekt på energinivået og prestasjonsevnen din. Som om du ikke hadde utfordringer med kapasitet fra før av!

Jo mer alvorlig stresset blir, jo mindre overblikk får du over situasjonen din. Og jo vanskeligere blir det å prioritere riktig, og du befinner deg i en negativ spiral.

Du vil også oppdage at jo lenger stresset får vedvare, jo vanskeligere blir det å lære noe nytt (som du jo må gjøre når du lærer stressmestring). Så begynn før det har blitt så alvorlig at du ikke klarer å ta inn ny informasjon. For det er en reell risiko ved langvarig stress.

La det være sagt: Jeg elsker å jobbe som coach, og jeg møter deg gjerne til personlig coaching! Hensikten med coaching er at du - gjennom refleksjon basert på samtaleteknikker jeg bruker som coach - skal lære og forstå mer om deg selv. Men dersom du opplever mye stress og mistrivsel, er min erfaring at du også vil trenge rådgivning og undervisning. Fordi effektiv stressmestring er mer enn bare refleksjonsarbeid.

Hvorfor bruke personlige møter til noe du like gjerne kan lære på egenhånd i et onlinekurs? På det tidspunktet som passer deg, og til en brøkdel av prisen? Med kurs kan du også gå tilbake og repetere ved behov i inntil ett år etter kursoppstart.

Den store forskjellen på coaching og kurs er at du vil få tettere personlig oppfølging i coaching. Men du vil også måtte ha mange coaching-møter for å lære alt det du lærer på Stresshjelpen. Det blir rett og slett vesentlig dyrere enn å delta på Stresshjelpen.

Stresshjelpen inneholder faktisk en hel del coaching. Alle kursmodulene har refleksjonsoppgaver hvor du kan coache deg selv basert på nøye utvalgte spørsmål jeg har formulert til deg. 

Noen synes det er vanskelig å reflektere på egenhånd. Men på Stresshjelpen gjør du først kartleggingsoppgaver som skal danne grunnlag for refleksjonen din. Og med mine coachende spørsmål til hjelp, vil du komme mye lenger i din egen refleksjon. Det er heller ingenting i veien for at du får litt personlig coaching på de ukentlige live workshopene. Og det er svært lærerikt å høre andre bli coachet også. 

Dersom du velger å melde deg på Stresshjelpen, men likevel føler behov for å bli coachet på konkrete problemstillinger underveis eller etterpå, kan du bestille coaching-timer enkeltvis til maksimalt rabattert timepris (20% - kr 1.120 kr pr time). Denne rabatten får du som deltaker på Stresshjelpen.

Kurset har 6 moduler, og varer i 6 uker. Hver uke får du tilgang til en ny modul med et nytt tema.

Hver modul inneholder 3 undervisningsvideoer med oppgaver du skal løse. Hver video med oppgaver tar deg i snitt 30-45 minutter å løse. Altså trenger du ca to timer til undervisning og oppgaver i kursportalen hver uke.

Daglige mindfulness-øvelser kommer i tillegg. De varer fra 10 til 20 minutter. Og hver uke må du sette av én time til live workshop på Zoom (men deltakelse er selvfølgelig frivillig).

Selv om hver modul slippes i sin helhet hver mandag, anbefaler jeg ikke "binge-watching". Spre dem utover uka for at det skal være overkommelig, og du får brukt nok tid på hver video med oppgaver.   

Du har også tilgang til bonuskursene "Ta innersvingen på tidsklemma", "Verktøykassen for optimal produktivitet" og "Bli en mester på kommunikasjon". Dette materialet kommer i tillegg til Stresshjelpen, og du bruker det bare ved behov. Jeg anbefaler deg å vente med det til du har fullført Stresshjelpen, dersom du synes Stresshjelpen i seg selv er mye.

Husk at du har tilgang til alt kursmateriell i et helt år etter kursoppstart. Du havner derfor ikke bakpå, selv om du for eksempel skulle bli syk en uke. Du kan alltid gå tilbake til videoer du ikke rakk over, eller for repetisjon på et senere tidspunkt.

Du vil ha tilgang til kurset i et helt år etter kursoppstart.

Slik har jeg gjort det for at du skal ha god tid på hele undervisningen selv om noe skulle forhindre deg fra å delta fullt de første seks ukene.

Dessuten får du slik mulighet til å repetere undervisning og øvelser ved behov. 

Kurset foregår på kursplattformen Kajabi, som du kan logge deg inn på både via desktop og telefon. Det finnes en egen Kajabi-app for best mulig brukeropplevelse på telefon.

Hver uke vil du få tilgang til tre nye undervisningsvideoer som alle slippes på mandag. Ved siden av hver video finner du en pdf med arbeidsoppgaver du kan laste ned, og av og til også meditasjoner du kan laste ned. 

Under hver video finner du også undervisningen i tekstformat - i fall du foretrekker å lese heller enn å se video når du lærer. 

Under hver kursvideo finner du et kommentarfelt hvor du kan skrive inn spørsmål du måtte ha til undervisningen eller oppgaveløsningen. Jeg vil besvare disse fortløpende. 

Du vil ha tilgang til kurset på kursportalen i et helt år etter kursoppstart. Dette gir deg mulighet til å gå tilbake og repetere innhold ved behov. Og du vil unngå å komme "bakpå" dersom du skulle bli syk eller være forhindret fra å følge undervisningen de første seks ukene.

Hver uke møtes du, jeg og de andre deltakerne på Stresshjelpen digitalt én time på kveldstid for å fordype læringen fra hver modul, og avklare spørsmål du som deltaker måtte ha.

Workshopene vil foregå på mandager og tirsdager kl 19.00 - 20.00.

Mandag 16. mai
Tirsdag 24. mai
Mandag 30. mai
Tirsdag 7. juni
Mandag 13. juni
Tirsdag 21. juni

Jeg bytter på dager for å få flest mulig med hver gang. Noen deltakere kan jo ha faste avtaler på en ukedag.

Merk at live workshops vil starte uken etter at du får tilgang til kurset, altså i uke 2. Siste vil være i uke 7, selv om kursmodulene bare strekker seg over 6 uker. Slik har jeg gjort det fordi du som deltaker skal få en hel uke til å gå gjennom modulen før vi kjører workshop om denne modulen. Dette har vært et ønske fra tidligere kursdeltakere.

Møtene foregår på Zoom, så du kan delta uansett hvor du befinner deg.

Om ønskelig kan du være anonym når du deltar, ved at du ikke bruker fullt navn når du logger på Zoom, og har kamera slått av.

Dersom du ikke har anledning til å delta en kveld, vil opptak av alle workshopene publiseres på kursplattformen i etterkant. Slik kan du se dem når det måtte passe deg.

Jeg har etter beste evne forsøkt å sette sammen et kursinnhold som treffer alle som opplever stress og mistrivsel på jobb - uavhengig av forkunnskaper. Dette kurset er dermed både for nybegynnere og for viderekomne i stressmestring.

Kurset inneholder teori og øvelser som favner ganske bredt faglig - i alt fra mindfulness og positiv psykologi (trivselspsykologi) til arbeidspsykologi og karriereutvikling. Jeg mener dette er noe av det som skiller Stresshjelpen fra andre stressmestringskurs. Stresshjelpen har en uvanlig (men høyst relevant) sammensetning av kursinnhold for deg som opplever jobbrelatert stress. Og derfor er jeg trygg på at kurset vil passe de aller fleste, uavhengig av forkunnskaper.

Det er helt essensielt for meg som kursinstruktør og coach at du blir fornøyd med investeringen din i Stresshjelpen! Jeg har tillit til at kurset jeg har laget vil gjøre en forskjell i livet ditt. Likevel har man aldri noen garanti for en full match mellom kundens forventninger og faktisk leveranse. 

Gjennom de ukentlige Zoom-workshopene og i kommentarfeltet i kursportalen har du full anledning til å gi tilbakemeldinger og stille spørsmål. Du kan alltid også kontakte meg på e-post om det er noe du synes er uklart eller ikke synes fungerer.

Skulle du likevel ikke være fornøyd med kursopplevelsen innen de to første ukene av kurset, vil jeg refundere hele kursavgiften din uten diskusjon.

Betingelsene for refusjon er: 

  • Du har gjennomført de to første modulene og fulgt kursopplegg og live workshops.
  • Du sender meg en begrunnelse for hvorfor du ikke er fornøyd, slik at jeg kan lære av det.
  • Du fremsetter krav om refusjon innen utløpet av uke 2

Hva venter du på? Bli med!

Tror du det kommer et tidspunkt hvor det passer bedre å lære stressmestring? ;-)

Har du spørsmål om Stresshjelpen?

Jeg vil at du skal føle deg trygg på investeringen din, og besvarer alle spørsmål du måtte ha om kurset.

Fyll ut kontaktskjemaet, og jeg svarer deg så snart som mulig.

 ~ Kristin :)

Skriv inn spørsmålet ditt her!

Close

Ønsker du en uforpliktende samtale?

Dette er ikke en coaching, men en uforpliktende samtale hvor målet er å finne ut om mine tjenester matcher dine behov. Fyll ut skjemaet nedenfor, og jeg vil kontakte deg innen 48 timer.